Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Draken. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.
Ritueel plaats

Een Draak is een groot, gehoornd wezen met een lang lichaam dat eindigt met een dunne staart. Het heeft vier korte poten en grote vleugels waarmee een draak kan vliegen, snel en over grote afstanden. Het hoofd van een draak is groot vergeleken met dat van de rest van het lichaam. Het gezicht is dominant door de wijde neus en gouden ogen.

Draken zijn in staat om vuur te ademen, zoals het ontrafeld werd in "De Vuursturende Meesters", waren draken de originele bron van het vuursturen. Zij leerde deze mogelijkheid aan de Zon Krijgers, een verborgen bevolking in de moderne Vuurnatie. De draken waren bijna uitgestorven nadat Sozin en traditie startte om draken te vermoorden en kreeg Iroh de titel "Draak van het Westen" nadat hij de laatste draak zou hebben vermoord, hoewel dit later bleek dat Iroh gelogen had om de draken in feite te beschermen.